Založ si blog

Mediálna manipulácia, alebo reklama nadovšetko

Bolí ma hlava, musím si skočiť po niečo do lekárne. A čo to bolo v tej reklame???

 

Tiež Vám to niečo pripomína? Reklama,reklama, reklama… Ovláda nás na každom kroku. Médiá nám ju predostierajú každý deň a v každom čase. Najviac ma ide poraziť, keď je 5 minút do konca filmu a sledovanie mi preruší – vieme, že sa už tešíte na nový diel, ale prečo nespomenúť, že Vám ho prináša…, alebo, že pre moju a partnerovu pokožku existuje iba jeden jediný prípravok, ktorý mi predstavujú tri známe osobnosti. Na vyšší level to už dokážu posunúť iba televízne správy a denná tlač. Celá strana venovaná potravinovému reťazcu, ktorého produkty určite musím mať, lebo bez nich neprežijem a umriem hladom.

 

 

Najvýznamnejšie zastúpenie reklamami má nepochybne televízia. Ovplyvňuje nás najmä preto, lebo máme pocit, že za televíziu neplatíme – teda, že ju máme zadarmo. Ak si odmyslíme koncesionárske poplatky, obsah je zadarmo. Televízia veľmi rýchlo „buduje“ značku. Zarýva sa nám priamo pod kožu. Neustále opakovanie zlatého krému z lekárne, vďaka ktorému budem behať ako srnka, aj keď už budem mať 80. Ani vnúčatá mi nebudú stačiť… A už nejako podvedome prídem do lekárne a musím mať ten zázračný krém, jednoducho musím, lebo iba s ním bude moje zdravie dokonalé. Najnovším prírastkom do tohto šialenstva je productplacement priamo vo filme, relácii, v obľúbenom programe. Keďže trh sa vyvíja, museli na tento trend zareagovať aj tvorcovia reklám, tak nám už nepomôže odskočenie si napríklad na toaletu počas reklamnej prestávky vo filme, lebo produkt máme krásne naservírovaný priamo pred očami. Na stole sa objaví možno cukrík tej šialene dobrej chute, uhmmm… no kto by odolal? Ja nie, a vy?

 

A čo noviny a časopisy? Tam nie je problém natlačiť plnú stranu nezmyselných reklám. A letáky hračkárstiev? Príma biznis. Najlepšie ako nalákať deti je dať im do ruky úplne neškodný letáčik, veď iba sa pozrieť, čo má priniesť ježiško. Pustiť medzi rozprávkami reklamy na hračky – no bomba kšeft. U nás detské izby vyzerajú lepšie vybavené ako predajne s hračkami v najlepších časoch. To všetko musíme mať. No a samozrejme „potrebujeme“ aj novinky a stále dopĺňať tovar. Bez toho by to nešlo. Veď predsa všetci to majú! A videli sme to v REKLAME!!!

Viete čo sa s našim domácim hračkárstvom stane po týždni používania úplne najsenzačnejšej hračky? Myslím, že to pozná každý rodič. No ale viete svojej ratolesti odoprieť hračičku, keď na Vás pozerá tými krásnymi psími očičkami? Do istej miery ano, ale priznajme si, urobíme pre ne všetko. A presne na toto výrobcovia s marketingovými mágmi stavajú.

 

Tak teda ako? Pomohol Vám zázračný prípravok? Skutočne ste mladica? Beháte tak ako kedysi? Svietici medvedík je taký ako má byť? Osvetlí celú izbu? A čo ten skvelý sliz? Je na výber niekoľko druhov, trblietavý, hviezdičkový, farebný, priesvitný… Syr najsyrovatejší ma svete, šunka so 100% mäsa (a kde sú kože, chrupavky a ečka ;o)))) Mňam!

 

Naučme sa filtrovať, čo skutočne potrebujeme, či ten nový kávovar má vylepšenie, ktoré si zaslúži cenový rozdiel niekoľkých kategórii, alebo či je skutočne výhodný nový mobilný paušál, v ktorom je úplne všetko, ešte aj to čo nepotrebujeme.

 

Ako sa hovorí, nebuďme ovce, zobuďme sa a reklame zdar!

 

 

 

 

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2435x
Priemerná čítanosť článkov: 2435x

Autor blogu

Kategórie

Archív